bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka Neprehliadnite
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Aké drahé je zadarmo

Vydavateľ: Premedia SK (Premedia SK)
Jazyk: slovenský
Formát:Kniha
Počet strán:264
Poradie vydania:1.
Zvyčajne posielame do 8-10 pracovných dní 
Informácie o dostupnosti

Posledná zmena: 26.04.2024 03:00

Lepšia cena: 12,56 € (vrátane DPH)
Vaša cena: 12,86 € (vrátane DPH)
Bežná cena:14,95 €
Ušetríte: 2,09 € (zľava 14%)
Lepšia cena
  • Informuj priateľa

Obsah knihy: Aké drahé je zadarmo

Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu.

- Čo je behaviorálna ekonómia a ako súvisí s obedmi zadarmo
- Prečo niektoré veci robíme radi len pokiaľ nám za to neplatia
- Prečo sa nevieme prinútiť k práci, aj keď veľmi chceme
- Prečo nás bezplatné veci často vyjdú pridraho
- Prečo je všetko relatívne hoci by nemalo
- Prečo človek dostane to, čo očakáva
- Prečo svoj majetok preceňujeme

Ako dokazuje Dan Ariely, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľské správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.

Detaily o knihe

Názov: Aké drahé je zadarmo

Originálny názov: Predictably Irrational

Objednávací kód NA630689

Zobraziť podrobnú špecifikáciu

Hodnotenie čitateľov

Sila magického slova "zadarmo" (Tomáš, 7.4.2022) Odpovedať

vrelo odporúčam
Autor tejto knihy je uznávaný profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie. Jeho knihy sú však napísané jazykom prijateľným pre každého čitateľa. V knihe autor opisuje množstvo bežných situácií, na pozadí ktorých vyvracia mýtus, že pokiaľ ide o financie, ľudia sa správajú rozumne. Pri každodenných rozhodnutiach nás ovplyvňujú emócie, očakávania spoločnosti, či mnohé iné faktory, ktoré našu racionalitu posúvajú do úzadia. Priam „zázračným“ slovom, ktoré nám bráni uvažovať rozumne, je slovo „zadarmo“. Pôsobí na nás ako magnet. Získať niečo zadarmo je predsa skvelý pocit. No nie vždy je to také výhodné, ako sa na prvý pohľad zdá. Každý sa v tejto knihe určite nájde a uvedomí si, že nie všetky jeho rozhodnutia boli tie najvýhodnejšie. Páčil sa mi autorov štýl písania a spôsob, akým ma „donútil“ zamyslieť sa nad niektorými mojimi predchádzajúcimi rozhodnutiami. Myslím, že o to mu aj v tejto knihe ide. Podať veci z iného uhla pohľadu, aby sme sa na veci nepozerali iba ako spotrebitelia, zamysleli sa nad našimi predchádzajúcimi chybami a vyhli sa podobnému správaniu v budúcnosti. Vďaka tejto knihe som lepšie pochopil svet marketingu, no najmä mi pomohla rozumnejšie sa rozhodovať v bežných každodenných situáciách a tak ušetriť čas aj peniaze. Kúpa tejto skvelej knihy bola oveľa výhodnejšia ako všetky veci, ktoré som kedy dostal zadarmo, preto ju môžem všetkým iba odporučiť.

Pridajte svoj komentár


(nebude zverejnený)
Koľko je dva krát tri?

V odpovedi prosím používajte iba číslice.

Knihy

Výber žánrov

Beletria pre dospelých

Cestovanie, mapy

Česká literatúra

Deti do 10 rokov

Deti nad 10 rokov

Fond na podporu umenia

Jazyky, vzdelanie

Literatúra faktu

Odborná literatúra

Populárne náučná pre dospelých

Slovenská literatúra


Darčekové predmety a ostatné

Hovorené slovo

Hudobné CD

Knihy na počúvanie

Počítačové hry a aplikácie

DVD



x