bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka Neprehliadnite
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Scratch starter - programovanie pre deti

Vydavateľ: Check IT (Check IT s. r. o.)
Jazyk: slovenský
Formát:Kniha
Poradie vydania:1.
Nie je na sklade. 
Informácie o dostupnosti

Posledná zmena: 25.04.2024 02:58

  • Informuj priateľa

Obsah knihy: Scratch starter - programovanie pre deti

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice.

Prostredie Scratch je vy´borny´ nástroj pre deti, ktory´ rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometricky´ch útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iny´ch, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšeny´ch kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Taky´to spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná vy´hoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň ry´chlo zvyknú.

Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupny´m prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry.
Materiály sú navrhnuté taky´m spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Vy´stupom každej kapitoly je program. Učebny´ proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú cely´m kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom.

Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotny´m hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivy´m témam.

O AUTOROVI
Ľuboš Jaroš je absolventom učiteľstva matematiky v kombinácii s informatikou na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Venuje sa hlavne didaktike a programovaniu s deťmi a je aj lektorom rôznych zaujímavy´ch krúžkov programovania a táborov v Learn2Code. Prostredie Scratch je jeho obľúbeny´m nástrojom pri programovaní s deťmi. Už počas štúdia začal s doučovaním svojich spolužiakov a neskôr pokračoval navrhnutím softvéru pre deti, či tvorením učebny´ch materiálov. V súčasnosti sa podieľa na realizácii projektu KidsCodr, ktorého cieľom je tvorba koncepčny´ch vzdelávacích materiálov zamerany´ch na rozvoj algoritmického myslenia a základny´ch princípov programovania pre deti. Veľa svojho pracovného, ale aj voľného času venuje práci s deťmi, a preto sa rozhodol prispieť aj on svojimi znalosťami a vo veľkej miere pomohol zostaviť túto knihu.

Detaily o knihe

Názov: Scratch starter - programovanie pre deti

Objednávací kód -

Zobraziť podrobnú špecifikáciu

Hodnotenie čitateľov

Knihu ešte nikto nekomentoval, budete prvý.

Pridajte svoj komentár


(nebude zverejnený)
Koľko je dva plus dva?

V odpovedi prosím používajte iba číslice.

Knihy

Výber žánrov

Beletria pre dospelých

Cestovanie, mapy

Česká literatúra

Deti do 10 rokov

Deti nad 10 rokov

Fond na podporu umenia

Jazyky, vzdelanie

Literatúra faktu

Odborná literatúra

Populárne náučná pre dospelých

Slovenská literatúra


Darčekové predmety a ostatné

Hovorené slovo

Hudobné CD

Knihy na počúvanie

Počítačové hry a aplikácie

DVD



x