bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe iBux.sk







Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.bux.sk prevádzkovaného spoločnosťou IKAR, a. s., so sídlom Kukuričná 13, 831 03 Bratislava, IČO: 001678856

Verzia pre slabozrakých

Vážime si vašu dôveru, a preto je našou hlavnou snahou a úsilím poskytovať kvalitné služby a chrániť vaše osobné údaje pred akýmkoľvek zneužitím.

Všetky osobné alebo firemné údaje, ktoré nám naši zákazníci poskytnú v priebehu využívania internetového obchodu prevádzkovaného spoločnosťou IKAR, a. s., považujeme za dôverné a chránime ich podľa príslušných predpisov. Prevádzkovateľ a predajcovia zapojení do systému sa zaväzujú, že údaje neposkytnú tretím osobám, s výnimkou doručovacích spoločností v prípade plnenia kúpnej zmluvy. Ak ste v našom internetovom kníhkupectve bux.sk nezrealizovali žiadnu objednávku, môžete požiadať o vymazanie vašich osobných údajov z databázy zákazníkov spoločnosti IKAR, a.s., a to písomnou žiadosťou zaslanou na adresu prevádzkovateľa. V tejto žiadosti, prosím, uveďte vaše prihlasovacie meno a heslo na bux.sk.

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.bux.sk prevádzkovaného spoločnosťou IKAR, a. s.

Úvodné ustanovenia

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy a vymedzujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a zákazníkom v rámci prevádzkovania internetového obchodu www.bux.sk. Predávajúcim je akciová spoločnosť IKAR, a. s., so sídlom na Kukuričnej 13, 831 03 Bratislava. Zákazníkom je návštevník internetových stránok na adrese www.bux.sk, ktorý prostredníctvom systému odoslal riadnu objednávku.

Ako nakupovať

Internetový obchod bux.sk je predovšetkým miestom pre vás, našich zákazníkov, kde si môžete pozrieť ponuku tovaru, zistiť aktuálnu dostupnosť jednotlivých položiek, nakúpiť vybraný tovar a dozvedieť sa rôzne zaujímavosti zo sveta kníh. Objednávanie tovaru sa deje výlučne elektronicky priamo v prostredí internetového kníhkupectva jednoduchým spôsobom.

Po vyplnení všetkých potrebných údajov v objednávkovom formulári, považujeme vašu potvrdenú objednávku za platný a záväzný návrh kúpnej zmluvy. Z našej strany je kúpna zmluva potvrdená zaslaním Potvrdenia o prijatí objednávky, ktoré vám zašleme e-mailom. Za potvrdenie kúpnej zmluvy tiež považujeme dodanie tovaru vám a jeho prevzatie

Občas sa stane, že sa k nám dostanú „podozrivé“ objednávky. To sú také, pri ktorých máme podozrenie, že neboli vytvorené za účelom nákupu kníh, ale len povedzme zo žartu. Preto si vyhradzujeme právo požiadať zákazníka o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom, spravidla telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že zákazník odmietne objednávku autorizovať, považujeme ju za neplatnú.

Ako vo všetkých bežných obchodoch, tak aj v našom internetovom kníhkupectve bux.sk považujeme za nákup vloženie tovaru do košíka a odoslanie objednávky. Nie len vloženie tovaru do košíka.

Ihneď po odoslaní objednávky ju náš systém spracuje a obratom vám zašleme e-mailom Potvrdenie o prijatí objednávky na vašu e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii, resp. pri vypĺňaní objednávkového formulára. Na tú istú e-mailovú adresu vám tiež zašleme informácie o odoslaní objednaného tovaru.

Ceny

V našom internetovom kníhkupectve máte možnosť nakupovať tovar podľa aktuálne platných cien, ktoré sú uvedené pri každom produkte a rovnako tiež v košíku po vložení tovaru.

Zvýhodnená cena titulu platí LEN počas trvania aktuálnej akcie. V prípade, že odošlete svoju objednávku po ukončení akcie, započíta sa vám aktuálne platná cena tovaru. Registráciou a prihlásením má každý zákazník výhodnejšie ceny kníh a to bez ďalších podmienok.

Storno objednávky, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru

Podľa platných zákonov a nariadení máte právo stornovať objednávku do doby expedície tovaru, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail, číslo objednávky a popis objednaného tovaru. Takto stornovanú objednávku považujeme za zrušenú. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Na vami určený bankový účet vrátime zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky.

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme posledný diel alebo kus.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na tieto kontakty: IKAR, a.s., Kukuričná 13, PO-BOX 92, 830 08  Bratislava, telefón: +421-2-49104341, fax: +421-2-49104350, reklamacie@ikar.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý ste dostali spolu s tovarom. Ako číslo zmluvy uveďte prosím číslo dodacieho listu.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

3. Spôsob vrátenia tovaru pri odstúpení od zmluvy

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste osobne na našu adresu: IKAR, a.s., Kukuričná 13, 831 03  Bratislava, a to najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Prosím berte na vedomie, že podľa §7, ods.6, písmeno i.) zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho  nie je možné odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento tovar rozbalil.

Tovar, prosíme,  podľa možnosti zasielajte späť:

-         v pôvodnom nepoškodenom obale,

-         nepoužívaný,

-         nepoškodený,

-         kompletný

-         spolu s dokladom o kúpe

Storno objednávky zo strany internetového kníhkupectva.

Snažíme sa zo všetkých síl poskytnúť vám čo najširší výber produktov, najlepšie ceny a služby. Niektoré veci však nedokážeme ovplyvniť, a preto sa môže stať, že tovar, ktorý ste si objednali, už nemáme. Preto si ponechávame právo stornovať objednávku, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní vám tovar dodať. O týchto skutočnostiach vás budeme informovať. V prípade záujmu z vašej strany sa budeme snažiť ponúknuť vám náhradné plnenie.  Rovnaké právo si vyhradzujeme aj v prípade, ak údaje uvedené v objednávke nezodpovedajú skutočnosti.  

O stornovaní objednávky Vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám finančné prostriedky vrátime do 7 dní na Vami určený bankový účet, prípadne môžete využiť inú ponuku nášho internetového kníhkupectva.

Dodacie a platobné podmienky

Objednaný tovar sa Vám snažíme dodať v čo najkratšom čase, čo je spravidla do 5 pracovných dní od prijatia Vašej objednávky pri tovare bežne dostupnom v našom sklade.

Všetky ceny uvádzame vrátane DPH. Ako predávajúci garantujeme ceny uvedené v ponuke a to k okamihu odoslania objednávky zákazníkom. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.

Tovar doručujeme prostredníctvom kuriéra GEIS a Slovenskej pošty. Vo všetkých prípadoch pripočítavame expedičný poplatok podľa nasledujúcej tabuľky:

Spôsob objednania Výška nákupu Expedičný poplatok
Objednávkový lístok nie je rozhodujúca 2,80 €
E-mail, telefón, fax, písomne nie je rozhodujúca 2,80 €
Online objednávka na dobierku do 40 € 2,80 €
Online objednávka na s platbou vopred do 40 € 1,90 €
Online objednávka od 40 € 0 €
Osobný odber - výdajňa Bratislava do 10 € 0,90 €
Osobný odber - výdajňa Bratislava nad 10 € 0 €

Prevzatie tovaru potvrdzujete svojim podpisom na sprievodnom doklade Slovenskej pošty. Miestom dodania tovaru je poštová adresa uvedená pri objednaní v objednávkovom formulári. Vlastníkom tovaru sa stávate až po zaplatení kúpnej ceny.

Vyhradzujeme si právo odmietnuť objednávku zákazníkovi, ktorý v minulosti neodobral či riadne nezaplatil záväzne objednaný tovar.

Objednaný tovar expedujeme LEN v rámci Slovenskej republiky.

Ku každej zásielke je priložený dodací list. Daňový doklad (faktúru) zasielame zaregistrovaným organizáciám automaticky a ostatným zákazníkom (fyzická osoba – nepodnikateľ) na vyžiadanie. V prípade využitia možnosti osobného odberu tovaru si tieto doklady prevezmete osobne spolu s tovarom.

Pre úhradu kúpnej ceny si môžete zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov platby:

·        dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru od kuriéra, resp. na prevádzke Slovenskej pošty

·        prevodom na bankový účet predávajúceho 

·        platobnou kartou prostredníctvom internetu

·        v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru

V prípade, ak si zvolíte osobné prevzatie tovaru budeme Vás po dokončení objednávky informovať e-mailom o termíne osobného odberu. Objednaný tovar zaplatíte v hotovosti na mieste. Pri objednávke do 10 € účtujeme pri osobnom odbere manipulačný poplatok vo výške 0,90 €, pri objednávke nad 10 € je odber zadarmo.

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu „ www.bux.sk“ sú platné v znení uvedenom na adrese www.bux.sk v deň a hodinu odoslania objednávky kupujúcim. Zákazník bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Doručovanie zásielok

Na doručovanie zásielok používame v súčasnosti dva spôsoby doručenia. Prvý je Slovenská pošta a druhý je prostredníctvom kuriéra.

Kuriérom doručujeme len tie objednávky, pri ktorých uvediete telefónne číslo (najlepšie mobilné).
Expedičný poplatok pri doručovaní prostredníctvom kuriéra je rovnaký ako pri zásielkach doručovaných prostredníctvom Slovenskej pošty (podľa našich platných poštových sadzieb).

Výhody doručovania prostredníctvom kuriéra:

–       rýchlosť doručenia: kuriér doručí vašu zásielku v pracovných dňoch do 24 hodín od podania zásielky na prepravu, Slovenská pošta doručuje zásielky do 3 pracovných dní odo dňa podania zásielky na prepravu;

–        telefonické avízo, resp. avízo cez sms – kuriér vás bude vopred kontaktovať a informovať o zásielke a výške dobierkovej sumy. Balík vám doručí v dohodnutom čase a na dohodnuté miesto podľa vášho želania (do práce, k priateľke a podobne...). Zásielka bude doručená priamo do vašich rúk, keď od vás doručovateľ zinkasuje peniaze a vystaví potvrdenie o uhradení dobierky. Ušetríte vám čas strávený na pošte. V prípade, že vás kuriér nezastihne (či už na telefóne alebo doma) kuriér zanechá vo vašej schránke odkaz, na základe ktorého si s ním môžete dohodnúť nový termín doručenia.

Reklamácie a záruka

Prípadné reklamácie chybného tovaru sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka o zodpovednosti predávajúceho za vady predanej veci (§619-627), záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.

V prípade, že nedopatrením dostanete poškodený výtlačok alebo iné ako objednané knihy, pošlite ich čo najrýchlejšie s kópiou dodacieho listu poštou (nie na dobierku) na adresu IKAR, a. s., Kukuričná 13, P. O. BOX 92, 830 08 Bratislava 38. Uveďte, prosím, objednávacie číslo požadovaného titulu. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.

Reklamovať môžete aj e-mailom na adrese: reklamacie@bux.sk alebo telefonicky na tel. čísle 02/49 10 43 41. Zároveň priložte list, v ktorom zdôvodnite vrátenie tovaru a navrhnite, ako máme s reklamáciou naložiť. Správnu knihu vám doručíme v krátkom čase.

Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí máte ako spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, resp. máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie Vás budeme informovať bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom alebo telefonicky a spolu s tovarom Vám doručíme aj kópiu reklamačného protokolu.

Alternatívne riešenie sporov
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim IKAR, a.s. je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY si môžete stiahnuť TU >>>